Barcelona no sempre és bona (I) - El transport nocturn
Aquesta és una de les mancances importants de la ciutat, tots hem patit en la pròpia pell les dificultats per poder tornar cap a casa després d’un sopar, d’haver anat al cine, al teatre o a fer una copa. Al finalitzar el servei de metro comença el més difícil, la única alternativa al transport públic que resta és el Nit Bus. Aquest resulta relativament senzill d’utilitzar si et trobes a prop de la Plaça Catalunya, però el tema és complica si et trobes en alguna zona menys cèntrica i a sobre t’has de desplaçar a algun punt sense cap connexió directa. Primer de tot no sempre resulta fàcil trobar la ubicació de les seves parades si et trobes en alguna zona que no coneixes gaire. Acostumen a tenir una freqüència d’uns trenta minuts, per tant si necessites realitzar un transbord acabaràs passant gairebé una hora esperant.
Molts cops, cansat i fastiguejat, et resignes a pagar més i agafar un taxi que t’apropi a casa, és llavors quan descobreixes com de sobte aquests també han desaparegut i trobar un llumet verd que s’apropi en l’horitzó és converteix en una odissea. Aquests moments provoquen escenes de bogeria col·lectiva quan un taxi s’atura i les nombroses persones que porten molta estona esperant s’hi llancen de cop. Sigui com sigui aquesta no hauria de ser pas l’alternativa, ja que la prioritat ha de ser sempre poder disposar un servei públic eficient.
La solució de ben segur que no és senzilla, i com sempre és resumeix bàsicament en un problema de manca d’inversions i recursos (motiu número 2343 per acabar amb el dèficit fiscal), però no pot ser que una ciutat amb una vida nocturna tan viva com la barcelonina ens posi aquestes traves a l’hora de desplaçar-nos-hi.
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home